سایه ابرو چیست؟ مدل ها و تفاوت آن با هاشور چیست؟

مقالات مد و استایل آقایان و بانوان را در این بلاگ قرار می دهیم

مقالات سلامت و زیبایی -- مقالات سبک زندگی -- مقالات فرهنگ و هنر -- مقالات مد و استایل --
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

سایه ابرو چیست؟ مدل ها و تفاوت آن با هاشور چیست؟

ابروهای خوش‌ فرم و مرتب نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. آنقدر مهم که خانم‌ها حاضر هستند برای داشتن ابروهایی پر پشت و مرتب، زمان و هزینه زیادی صرف کنند. امروزه به لطف متدهای مختلف، ابروهای کم‌ پشت و نازک را هم می‌توان از این رو به آن رو کرد. اگر چه تعدد و تنوع این روش‌ها ممکن است گاهی گیج‌ کننده باشد. مثلاً اینکه تفاوت هاشور و سایه ابرو دائم چیست یا کدام به چهره و پوست شما می‌آید، کمی پیچیده به نظر می‌رسد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، اطلاعات خود را درباره این متدها کامل کنید. این مقاله دانستنی‌های لازم را در مورد دو روش محبوب سایه ابروها و هاشور ابرو در اختیارتان می‌گذارد.

همه آنچه باید درباره سایه ابرو و انواع آن بدانید

پیش از آنکه به سراغ تفاوت هاشور و سایه برویم، بد نیست با این روش‌ها و انواع آنها بیشتر آشنا شوید. اما نخست باید بدانید که هر روشی که برای پر پشت و زیبا کردن ابرو به کار می‌رود، تاتو ابرو نام دارد. بنابراین تاتو ابرو طیف وسیعی از متدها را شامل می‌شود؛ از سایه گرفته تا هاشور ابرو. با این مقدمه به سراغ پاسخ سوالات زیر می‌رویم:

سایه ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سایه ابرو یا همان eyebrow shading یک روش برای پر کردن قسمت‌های کم ‌پشت ابرو است. در این روش، از ایجاد قاب برای ابرو خبری نیست و به همین علت نیز، ظاهر طبیعی‌تری دارد. به ‎علاوه، سایه مانند تاتو غلیظ و پر رنگ نیست. اگرچه این امر ماندگاری آن را کمتر می‌کند. بهتر است ویژگی‌های سایه زدن ابرو را این طور بیان کنیم:

  • سایه ابرو شکل طبیعی‌تری دارد؛ درست مثل وقتی که از مداد ابرو و سایه پودری برای پر پشت کردن ابروها استفاده کرده‌اید.
  • ماندگاری سایه نسبت به روش‌های دیگر کمتر است. پس می‌توانید بعد از چند ماه مدل جدیدی را امتحان کنید.
  • این روش روی ابروی طبیعی خود شما کار می‌کند و رنگ آن هم تا حد بسیار زیادی به رنگ طبیعی ابرو نزدیک است. ضمن اینکه به ابرو نیز آسیبی نمی‌رسد.
  • سایه در مقایسه با دیگر متدها کمترین درد را دارد. اگر آستانه تحملتان پایین است، این روش برای شما مناسب است.

با مدل‌های مختلف سایه برای ابرو آشنا شوید

حالا که با روش سایه زدن ابرو آشنا شدید، بد نیست بدانید که این روش، خود انواع مختلفی دارد:

سایه موقت ابرو یا همان سایه آرایشی

خوب در این شیوه، همانطور که از اسم آن پیدا است؛ به آرایشگر نیازی ندارید. سایه‌های آرایشی در شکل‌های مختلف پودری، مدادی یا ریمل ابرو در بازار موجود هستند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب رنگ مناسب است. سپس با ظرافت و دقت تمام، خط ابرو و قسمت‌های کم‌پشت را پر می‌کنید. فراموش نکنید که قبل از هر چیز، ابروها را شانه و مرتب کرده و از ایجاد خطوط پر رنگ روی ابرو هم خودداری کنید.

سایه دائمی ابرو، از ساده تا مخملی

ایجاد سایه دائمی ابرو برخلاف سایه موقت، کار شما نیست و نیاز به آرایشگر ماهر دارد. البته در همین روش هم می‌توان با تکنیک های ‌مختلف، ظاهری متفاوت به ابروها داد. مثلاً:

  • در سایه طبیعی ابرو فقط قسمت‌های کم ‌پشت ابروها پر می‌شوند.
  • در سایه ساده ابرو، تاج ابروها کمرنگ‌تر و دم ابرو پر ‌رنگ‌تر سایه زده می‌شود. در همین روش هم شما می‌توانید انتخاب کنید که ابروهایتان قاب داشته باشند یا خیر.
  • سایه مخملی ابرو یا شیدینگ، فانتزی‌تر است و هر حالتی که بخواهید، روی ابروهایتان پیاده می‌شود. هر چند که ظاهر آن چندان غیر طبیعی به نظر نمی‌رسد.

هاشور ابرو و تکنیک‌های مختلف آن را بشناسید

هاشور ابرو یکی دیگر از روش‌های پر طرفدار زیباسازی ابروها در آرایشگاه ها محسوب می شود. شاید تفاوت هاشور و سایه برای ابرو، آنقدرها هم که فکر می‌کنید، برای شما فاحش نباشد. اما بدون شک آرایشگرها خوب می‌دانند که این دو، ابزار و کارکردهای متفاوتی دارند. اجازه دهید تا به شما بگوییم که هاشور ابرو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • هاشور ابرو یعنی ایجاد خطوط موازی و نزدیک به هم بر روی ابرو با استفاده از دستگاه،
  • اگر ابروهای کم‌ پشت، نامتقارن و پراکنده دارید یا با ریزش ابرو دست به گریبان هستید، هاشور ابرو برای شما مناسب است،
  • از آنجایی که در این روش، تارهای شبیه مو در لابلای ابروها ایجاد می‌شوند، ظاهر طبیعی دارد.
  • هاشور ابرو مدل‌های متنوعی دارد که عبارتند از: هاشور طبیعی، هاشور ابرو خطی، هاشور دو بعدی ابرو ، هاشور سه بعدی، هاشور ابرو کرکی و هایلایت.
  • در روش هاشور، از تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. میکروبلیدنیگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز از آن جمله هستند.

چند نکته مفید که باید درباره انواع روش‌های هاشور ابرو بدانید

همانطور که گفتیم، برای هاشور ابرو تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد که عبارت هستند از میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز ابرو. اما هر‌کدام از این تکنیک‌ها نیز با توجه به ابزار مورد استفاده و ماندگاری تفاوت‌هایی با هم دارند. شاید بد نباشد کمی بیشتر درباره آنها بدانید:

  • در میکروبلیدینگ همانگونه که از نام آن پیدا است، از یک قلم به نام “بلیدر” استفاده می‌شود. این قلم از سوزن‌های کوچک و مرتب تشکیل شده و شباهت زیادی به تیغ دارد. کار بلیدر هم ایجاد تارهای نازک و سطحی شبیه مو بین ابروها است. ضمن اینکه در بهترین حالت، این روش تا 1 سال ماندگار است.
  • در روش میکروپیگمنتیشن تارهای سطحی مو در عمق بیشتری از پوست ایجاد می‌شوند. در واقع از آنجا که رنگدانه‌ها بیشتر در پوست نفوذ می‌کنند، دوام آن هم بالاتر است؛ چیزی حدود 2 سال. البته این روش با یک دستگاه مخصوص برقی انجام می‌شود.
  • و بالاخره فیبروز که درست مانند میکروبلیدینگ ابرو از قلم استفاده می‌کند. با این تفاوت که تیغه‌های کوچک جایگزین سوزن شده، عمق نفوذ رنگدانه‌ها و در نتیجه ماندگاری هم کمتر است.

دانستنی‌های مهم و کاربردی درباره تفاوت هاشور و سایه ابرو

حالا که با مدل‌های سایه و هاشور ابرو آشنا شدید، بهتر است درباره تفاوت‌های این دو نیز اطلاعاتی داشته باشید.

  1. در روش سایه زدن ابرو، از بهترین مارک رنگ ابرو برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو استفاده می‌شود. به این صورت که روی ناحیه پوست زیر ابرو سایه انداخته می‌شود تا پر پشت‌تر به نظر برسد. اما در هاشور، این فضاهای خالی با خطوطی شبیه مو، پر می‌شوند و این مهم‌ترین تفاوت هاشور و سایه برای ابرو است. بنابراین برای آنها که ابروهایشان کادر مشخصی ندارد، هاشور بهتر است.
  2. هاشور هم برای پر کردن ابروهای کم ‌پشت و هم دادن شکل دلخواه به آن، به کار می‌رود. به عبارت دیگر و بر ‌خلاف سایه، در هاشور می‌توانید قاب و کادر هم به ابروهای خود بدهید. اما از آنجایی که این قاب، به شکل زاویه‌های رویش مو است؛ کاملاً طبیعی جلوه می‌کند. به ویژه، هاشور سه بعدی را می‌توان طبیعی‌ترین مدل هاشور دانست. دلیل آن هم ایجاد خطوط نا منظم مو با پهنا و جهت‌های مختلف است.
  3. دوام و ماندگاری هر دو روش تقریباً یکسان بوده و ممکن است 1 تا 2 سال باقی بمانند. البته در هر دو متد فوق، نوع پوست نقش مهمی بازی می‌کند. در حقیقت، آثار این روشهای زیبایی روی پوست‌های چرب کم‌ دوام‌تر است. در مقابل پوست‌های نرمال و خشک، گزینه ‌های ایده‌آلی برای تمام روش‌های زیبایی ابرو به شمار می‌روند.
  4. یک نکته دیگر در تفاوت هاشور و سایه برای ابرو، نوع ابزار مورد استفاده است. در زمان سایه زدن ابرو از یک ابزار چرخشی دستی استفاده می‌شود. این وسیله به آرایشگر امکان می‌دهد تا حرکت‌های مکرر و کامل‌تری را روی ابروها پیاده کند. در نتیجه، یک ظاهر لطیف و پودری روی ابروها ایجاد می‌شود که شباهت زیادی به سایه های آرایشی برای ابرو دارد. به طور خلاصه باید گفت که هاشور و تکنیک‌های گوناگون آن مثل میکروبلیدینگ، خطوط مویی کوچک و طبیعی ایجاد می‌کنند. در حالی که سایه زدن ابروها، نقاط کوچک و دقیقی بر جای می‌گذارد که ظاهر کلی را شکل می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با تعاریف دو متد هاشور ابرو و سایه ابرو آشنا کردیم. همچنین به تفاوت این دو روش نیز اشاره کردیم. حالا دیگر می‌دانید که با توجه به نیاز ابروهای خود، سراغ کدام روش بروید. اگر چه آرایشگر نیز با دیدن ابروها، چهره و نوع پوست‌تان می‌تواند در انتخاب بهترین متد به شما کمک کند.

اگر می‌خواهید نکات بیشتری از دنیای مد، آرایش و زیبایی نظیر انواع مدل موی کوتاه دخترانه بدانید و یا آگاهی خود را در زمینه خدمات فنی و ساختمانی نظیر مزایا و معایب کابینت هایگلاس بالا ببرید، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سری بزنید.

هوم سرویز مطالب مفید و متنوعی را برایتان مهیا کرده‌ایم تا به کمک آنها، زیبایی را تجربه کنید. هوم سرویز به عنوان شرکت خدماتی و نظافتی با ارایه بیش از 400 نوع سرویس در بخش های مختلف نظیر قالیشویی و ساخت کمد گرفته تا تعمیر یخچال و تعمیر پکیج آماده ارایه خدمات به شهروندان عزیز می باشد.

گردآورنده: نیک مگ

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.